П`ятниця, 03.05.2024, 18:53Вітаю Вас Гість | RSS
Комунальний заклад "Долинська ЗОШ І-ІІ ступенів" Василівської районної ради Запорізької області
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 18
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

На допомогу батькам


На допомогу батькам
Про взаємодію міліції та учасників навчально-виховного процесу

1. Для направлення запитів та пропозицій щодо організації профілактичної роботи за адресою:

1.1 сектор кримінальної міліції Василівського РВ ГУМВС України в Запорізької області:

71601, Запорізька область, Василівський район, м. Василівка,                вул. Шевченко, 38; кабінет № 2; роб.тел. 7 26 09; е-mail: okmdn@uvd.zp.ua.

1.2   служба у справах дітей Василівської райдержадміністрації:

71601, Запорізька область, Василівський район, м. Василівка,                вул. Чекістів, 4; роб.тел. 7 30 74, 7 22 54; е-mail: ssnvas@ukrpost.ua.

1.3 Василівський районний центр соціальної служби для сім’ї, дітей та молоді:

71601, Запорізька область, Василівський район, м. Василівка, вул. Чекістів, 1; роб.тел. 7 22 08, scccdmvas@ukrpost.ua .

          2. Про шкоду вживання алкогольних напоїв та тютюнових виробів:

         - витяги з кримінального кодексу України та Кодексу України про адміністративні правопорушення (ст.ст. 180, 180-1, 178, 175-1 КУпАП).

        АДАПТАЦІЯ ШЕСТИ РІЧОК ДО ШКОЛИ (батькам і вчителям)

 Початок навчання в школі - один з найбільш складних і відповідальних моментів в житті дітей, як в психологічному, так і у фізичному плані. Поступивши в школу, дитина стає школярем далеко не відразу.

Цей момент є новим віковим періодом в житті дитини, провідною діяльністю якої стає учбова діяльність.

Найважливішим чинником психічного розвитку дитини дошкільного віку є формування психологічної готовності до шкільного навчання. По суті, її становлення свідчить про завершення періоду дошкільного дитинства.

До шкільної готовності, можна виділити такі складові: мотиваційну, розумову та емоційно-вольову. Справжня мотиваційна готовність зумовлюється пізнавальною спрямованістю дошкільника, яка розвивається на основі властивої допитливості, набуваючи характерних рис перших пізнавальних процесів: прагнення пізнавати нове, що несе в собі школа, бажання опанувати грамоту, читання тощо.

Якщо така пізнавальна активність не сформована, дітей приваблюють різноманітні сторонні мотиви, пов'язані зі сприйманням школи як місця для розваг, що спричинює неспроможність дитини взяти на себе обов'язки учня.

Навчальна діяльність у школі потребує від учнів високого рівня розумової активності, що виявляється через розвиток когнітивних процесів (сприймання, пам'яті, мислення, мовлення, уваги, уяви).

Велику роль відіграє емоційно-вольова готовність, зокрема вміння дошкільника довільно керувати своєю поведінкою, пізнавальною активністю, спрямувати її на розв'язання навчальних задач тощо.

У наш час багато дітей вступають до школи і починають навчатися уже в шестирічному віці. У зв'язку із цим виникає багато питань, що потребують спеціального розгляду. Якщо шестирічна дитина починає вчитися в школі, то чи означає це, що вона розвивається швидше і перестає бути дошкільником? Чи корисно в цьому віці розпочинати шкільне навчання, і яким це навчання повинно бути? Чи всі діти можуть починати вчитися у віці шести років? Що таке психологічна готовність до школи?

Усі психологи, доходять висновку, що шестирічний першокласник за рівнем свого психічного розвитку залишається дошкільником: він зберігає особливості мислення, властиві дошкільному віку; у нього переважає мимовільна пам'ять (запам'ятовує здебільшого те, що привертає його увагу яскравістю, цікавістю, емоційним відгуком); специфіка уваги дозволяє дитині продуктивно займатися тією самою справою упродовж не більше ніж 10-15 хвилин.

Особистості шестирічних дітей притаманні певні особливості, що створює додаткові труднощі в процесі навчання. Інтерес до пізнання у цей час ще нестійкий, залежить від ситуації, тому під час занять у більшості дітей він виникає і підтримується завдяки вчителеві. ». Отримання негативних оцінок, зауважень викликає тривожність, дискомфорт, через які значна частина учнів стають пасивними, залишають розпочату роботу або потребують допомоги вчителя. Поведінка дитини залежить від її емоційного стану, є імпульсивною та безпосередньою, що ускладнює колективну роботу дітей на уроці. Зрозуміло, що дітей шести років навчати складно, і таке навчання необхідно будувати з урахуванням специфіки їхнього розвитку.

Шестирічна дитина швидко стомлюється, виконуючи одноманітну роботу, У шестирічної дитини існує нагальна потреба в грі та емоційній насиченості всього життя, саме тому вона значно краще засвоює програму, запропоновану їй в ігровій формі, ніж у стандартній ситуації навчального заняття. Отже, педагогам необхідно постійно збагачувати урок елементами гри. Так, у шестирічних дітей ще зберігаються притаманні дошкільному вікові особливості мислення: у них домінує мимовільна пам'ять, унаслідок чого запам'ятовується не те, що потрібно, а те, що цікаво; специфіка уваги уможливлює продуктивне виконання певної роботи не більше як упродовж 15—20 хв; особливості мислення зумовлюють прагнення вивчати все передусім у наочно-образному та наочно-дієвому аспектах.

Характер у цьому віці тільки формується. Через недостатню сформованість вольових процесів спостерігається імпульсивність поведінки, вередливість, упертість. У поведінці дітей чітко виявляються особливості їхнього темпераменту, зумовлені властивостями нервової системи, однак більшість молодших школярів чуйні, допитливі та безпосередні у вираженні своїх почуттів і ставленні до оточуючих.

Незважаючи на певну специфіку й складність організації навчання шестирічок, існують певні новоутворення у психічному розвитку дитини, які дають підстави фахівцям рекомендувати навчання з цього віку. Перше, на що хотілося б звернути увагу, це те , що діяльність дитини стає спрямованішою (наприклад, дитина, заради того, щоб завершити справу й переконатися в результаті або отримати схвалення дорослого, готова відкласти прогулянку або перегляд мультфільмів).

Що ж може статися з дитиною, якщо система шкільного навчання формалізована та недостатньою мірою зважає на її вікові особливості? За несприятливих умов часто погіршується стан здоров'я дітей: може знижуватися вага, зменшуватися кількість гемоглобіну в крові, знижуватися гострота зору, виникати головний біль. Через погіршення загального самопочуття дитина починає часто хворіти, знижується її працездатність, що негативно позначається на навчанні; в окремих випадках виникають неврози або шкільна дезадаптація; діти напружені не тільки фізично, але й психологічно. Деякі шестирічки стають млявими та плаксивими, у них порушуються сон і апетит; інші перезбуджуються, стають дратівливими та запальними. Стомлюваність спричиняє зриви у поведінці, капризи. Зважаючи на соціальну нестабільність, труднощі пристосування до нових умов і взаємин шестирічна дитина гостро потребує безпосередніх емоційних контактів, а за формальних умов шкільного навчання ця потреба може не задовольнятися повною мірою.

За сприятливих умов навчання психологічна напруженість дошкільника зазвичай починає зменшуватися через 1,5—2 місяці від початку навчального року.

У більш жорстких умовах психологічна напруженість триває, спричиняючи побічні для дитини ефекти — як в психологічному, так і в соматичному плані.

Першокласник із захопленням переступив поріг школи, але вже через кілька місяців почав страждати від необхідності бути в ній щодня. Чим пояснюється таке ставлення до школи? Якщо дитина не відвідувала дитячий садок, не дивно, що можуть виникнути певні ускладнення і в першому класі. Це явище називається шкільною дезадаптацією. Пізнавальна активність маленького школяра висока і поступово цей вогник бажання знати, бути попереду, згасає, а на зміну йому приходить неуважність, тривожність. Які ж діти відчувають складнощі при адаптації до школи? До дітей, що важко адаптуються, належать:діти з відхиленнями в інтелектуальній, комунікативній, мотиваційній, емоційній сфері,діти, які мають хронічні хвороби, через які змушені пропускати багато уроків,діти, в яких порушена саморегуляція поведінки або недорозвинене мовлення,діти з неблагополучних або неповних сімей, які від початку і надалі не отримують від дорослих підтримки та допомоги в навчанні.

Що можуть зробити батьки і вчителі, щоб полегшити адаптацію дітей до школи?
Рекомендації вчителям з профілактики дезадаптації першокласників до школи
Урахування вікових і індивідуальних психологічних особливостей дітей.
Демонстрація вчителем віри в успіх дитини.
Зняття неуспішних оцінок на перших етапах навчання
Використання «системи фішок» і грамот в оцінюванні діяльності дітей
Відділення оцінки конкретного вчинку від оцінки особистості дитини.
Запобігання груповій критиці дитини або її робіт, а також порівнянь її помилок з постійними успіхами інших учнів
Порівнянні якості роботи дитини тільки з її попередніми роботами.
Указуючи на помилки, намітити шлях до успіху.
Акцентування уваги учня на його успіхах, перемогах. Створення ситуацій успіху.
Надання емоційної підтримки учням словами, поглядом, дотиком.
Запобігання частому використанню в мові слів-заперечень.

Підтримка і заохочення проявів активності в роботі на уроці у скутих, сором’язливих, тривожних дітей. Важливо звертати увагу інших учнів на їхні успіхи, підвищувати їхній статус у класі

Бажано не наполягати на публічних виступах і відповідях перед усім класом тривожних, невпевнених дітей. Певний період їх можна включати в групи з 2-3 учнів, що разом будуть розповідати вірш, співати пісню і т.д., щоб вони відчули підтримку.

Для встановлення гарних відносин між дітьми в класі й формування в них конструктивних способів взаємодії можна проводити заняття на теми: «Знайомство. Як подружитися», «Що таке дружба?» і т.д. Така робота буде більш ефективною, якщо на заняттях використовувати інсценування ситуацій, обговорення, проказування почуттів за даними ситуаціями. Також корисними будуть заняття з використанням веселих, жартівливих командних ігор.

                                                                                                                                       
Десять заповідей для батьків першокласника
• Починайте «забувати» про те, що ваша дитина маленька. Давайте їй посильну роботу вдома, визначте коло її обов'язків. Зробіть це м'яко: «Який ти в нас уже великий, ми навіть можемо довірити тобі помити посуд».
• Визначте загальні інтереси. Це можуть бути як пізнавальні інтереси (улюблені мультфільми, казки, ігри), так і життєві (обговорення сімейних проблем).
• Залучайте дитину до економічних проблем родини. Поступово привчайте порівнювати ціни, орієнтуватися в сімейному бюджеті (наприклад, дайте гроші на хліб і на морозиво, коментуючи суму на той і на інший продукт).
• Не лайте, а тим більше — не ображайте дитини в присутності сторонніх. Поважайте почуття й думки дитини. На скарги з боку навколишніх, навіть учителя або вихователя, відповідайте: «Спасибі, ми обов'язково поговоримо на цю тему».
• Навчіть дитину ділитися своїми проблемами. Обговорюйте з нею конфліктні ситуації, що виникли з однолітками і дорослими. Щиро цікавтеся її думкою, тільки так ви зможете сформувати в неї правильну життєву позицію.
• Постійно говоріть з дитиною. Розвиток мовлення—запорука гарного навчання. Були в театрі (цирку, кіно)—нехай розповість, що більше всього сподобалося. Слухайте уважно, ставте запитання, щоб дитина почувала, що це вам цікаво.
• Відповідайте на кожне запитання дитини. Тільки в цьому випадку її пізнавальний інтерес ніколи не вгасне.
• Постарайтеся хоч іноді дивитися на світ очима вашої дитини. Бачити світ очима іншого — основа для взаєморозуміння.
• Частіше хваліть вашу дитину. На скарги про те, що щось не виходить, відповідайте: «Вийде обов'язково, тільки потрібно ще раз спробувати». Формуйте високий рівень домагань. І самі, вірте, що ваша дитина може все, потрібно тільки допомогти. Хваліть словом, усмішкою, ласкою й ніжністю.
• Не будуйте ваші взаємини з дитиною на заборонах. Погодьтеся, що вони не завжди розумні. Завжди пояснюйте причини ваших вимог, якщо можливо, запропонуйте аль­тернативу. Повага до дитини зараз — фундамент шанобливого ставлення до вас тепер і в майбутньому.
Створюйте позитивне емоційне ставлення до школи, запобігайте перевантаженню, допомагайте, якщо це доцільно, виявляйте і підтримуйте здібності дитини до тих видів діяльності, якими вона захоплюється, і в яких має певні успіхи.
Навчання у школі має бути джерелом позитивних емоцій, що допоможе дитині знайти своє місце серед однолітків, підтримає впевненість у собі, у свої силах.
Важливо, щоб ці позитивні емоції пов'язувались із самою навчальною діяльністю, її процесом та першими результатами.

                                                                                                                                                    
Умови прийому дітей до першого класу
1. До першого класу загальноосвітніх закладів приймаються діти з 6 років.
2. Прийом дітей до першого класу загальноосвітньої школи здійснюється на безконкурсній основі відповідно до території обслуговування. Діти, які територіально не обслуговуються загальноосвітнім навчальним закладом, можуть бути зараховані до нього за умови наявності вільних місць у класі.
3. Для зарахування дитини до 1 класу батьками або особами, які їх замінюють, подаються
- заява на ім'я директора загальноосвітнього навчального закладу
- копія свідоцтва про народження
- медична картка дитини встановленого зразка (обов’язково вказати профілактичні щеплення, результати огляду спеціалістами, висновок медико-педагогічної комісії)
 
Набір необхідного канцелярського приладдя залежить від вимог вчителя. Особливо актуально це для початкової школи. 
                                                                                                                    ПРИБЛИЗНИЙ СПИСОК КАНЦТОВАРІВ ДЛЯ ПЕРШОКЛАСНИКА
1. Зошити в клітинку, 12 або 18 аркушів (5 штук)
2. Зошити в косу лінійку, 12 або 18 аркушів (5 штук).
У більшості шкіл вчителі початкової школи просять батьків купувати зошити найпростішого дизайну, зеленого кольору. Яскраві обкладинки відволікають увагу дітей, крім того, можуть викликати заздрість однокласників.
Купуючи канцтовари для школярів, варто прислухатися до вимог вчителя щодо кількості аркушів у зошиті. Адже вчительці зручно, щоб зошити у всіх учнів закінчувалися приблизно в один час.
3. Альбом для малювання / папка для акварелі (1 штука)
Папір для малювання у вигляді альбому або папки з листами знадобиться першокласнику на уроках малювання.
Альбом зручний тим, що всі малюнки дитини зберігаються в одному місці. Використовується зазвичай для зберігання малюнків, намальованих олівцем та фломастерами.
Для акварельних малюнків зручніша папка для акварелі, тому що вологий лист за час уроку не встигає висохнути, малюнок може розмазатися та втратити вигляд, якщо його покласти до альбому.
Малюнки, які зберігаються в альбомі, не можна повісити на виставку дитячих робіт у класі.
4. Кольоровий папір (2 пачки)
5. Кольоровий картон (2 пачки)
Кольоровий папір і картон використовуються дітьми на уроках праці.
У магазинах Ви побачите величезну кількість наборів з листами, що відрізняються якістю та ціною. При покупці пам'ятайте, що чим гарніший папір Ви купите, тим гарнішими будуть аплікації Вашої дитини.
Ми рекомендуємо придбати декілька пачок паперу та картону, тому що в одній пачці яскраві кольорові листи швидко закінчаться, і дитині доведеться користуватися варіантами, що залишились, чорними та коричневими.
6. Ножиці (1 штука)
Головна вимога, що пред'являється до ножиць, — щоб вони добре різали. Дитина не повинна відчувати труднощів при різанні картону або паперу. Зазвичай в школах просять приносити ножиці з трохи закругленими кінцями, щоб діти випадково не травмували один одного.

7. Клей (2 штуки)

Придбати потрібно як мінімум два тюбики з клеєм: один з них дитина буде носити з собою до школи, а другий — використовувати для виконання домашніх завдань.
Для школи краще всього купити клейкий олівець. Цей тюбик має невеликий розмір та його не можна пролити.
Для дому краще купити або теж олівець, або рідкий клей ПВА. Краще, якщо тюбик з клеєм буде мати клапан для нормування кількості клею, що видавлюється.
8. Прості олівці (10 штук)
Простих олівців краще купити побільше, тому що діти використовують їх часто, а значить часто втрачають або ламають грифель.
Краще використовувати олівці типу ТМ (твердо-м'які).
9. Кольорові олівці (2 набори)
Як би не любив малювати Ваш першокласник, у школі йому, швидше за все, знадобляться кольорові олівці лише шести основних кольорів. Краще придбати два набори, один з яких дитина буде використовувати вдома, а другий — у школі.
10. Точилка (2 штуки)
Точилка, куплена для першокласника турботливими батьками, повинна добре точити олівці. Адже вдома Ви завжди зможете допомогти синові або дочці поточити олівець, а в школі дитина буде точити зламані олівці самостійно.
Після покупки точилки розпакуйте її та перевірте якість заточки. Якщо виникнуть проблеми, купіть іншу точилку.
11. Лінійка 20 – 25 см (2 штуки)
Лінійка може бути дерев'яною та пластмасовою. Багато вчителів просять батьків купувати дерев'яні лінійки, тому що вони менше ковзають по паперу, і ними важче «клацнути» сусіда по лобі.
12. Пластилін (1 набір)
Пластилін краще купувати такий, що не липне до рук. Пам'ятайте: чим гарніший буде пластилін, тим симпатичніше буде виглядати виліплена з нього фігурка!
13. Дощечка для ліпки (1 штука)
У класі дітям забороняється ліпити пластилінові «кульки» та «трубочки» безпосередньо на парті. Для цих цілей використовується спеціальна дощечка, яку ми також додали до списку необхідних канцтоварів для школяра. На цих же дощечках потім зберігається виставка дитячих виробів.
14. Фарби акварельні (1 штука)
Краще придбати набір з дванадцяти кольорів.
15. Фарби Гуаш (1 штука)
Купіть один набір з дванадцяти кольорів.
16. Пензлі (3 штуки)
Краще придбати набір, що складається з трьох-шести пензликів різного розміру. Оптимально використання пензлів, щетина яких виконана з «поні» або «білки».
Також дитині може знадобитися пензель для клею.
18. Авторучки (10 штук)
Авторучка — одне з найбільш затребуваних канцелярських приладдь в школі. При виборі ручки намагайтеся не купувати надто яскраві й дорогі варіанти. Чим простіша ручка першокласника, тим вона краща. Не купуйте авторучку, яка вміє «клацати».
Для школи потрібні кулькові авторучки синього кольору. Краще, якщо корпус ручки буде прозорим. Це допоможе дитині оцінити, як скоро в ручці закінчиться паста.
Капілярні та гелеві авторучки краще відкласти до старших класів.
19. Палички для лічби (1 набір)
На початковому етапі навчання на уроках математики використовують палички для наочного розуміння додавання та віднімання.
20. Каса літер та цифр або віяла (1 штука)
Віяло використовується на уроках вчителем та дозволяє оцінити якість засвоєння дитиною пройденого матеріалу. Краще придбати одне віяло з цифрами, одне с голосними літерами та одне віяло с приголосними літерами.
Для тих же цілей можуть використовуватись каса літер та складів.
21. Обкладинки для підручників та зошитів (по 20 штук)
Обкладинки знадобляться для зошитів та для підручників. Розмір обкладинки для зошитів — стандартний. Обкладинки для підручників підбираються індивідуально під кожну видану або придбану книжку.
22. Гумка для стирання (2 штуки)
Основна вимога до гумки — вона повинна легко витирати лінії, намальовані простим олівцем, та не залишати розводів. У магазині канцтоварів Ви без зусиль знайдете відповідну.
23. Підставка для олівців (1 штука)
Для зберігання олівців краще придбати спеціальну підставку або склянку. Як правило, в школі закупівля підставок проводиться організовано для всього класу. Підставку для дому потрібно придбати самостійно.
24. Підставки для підручників (1 штука)
Щоб школяру було зручно виконувати домашні завдання за підручником, необхідно купити підставку для книг. Ми радимо купувати повністю металеві варіанти. Вони більш важкі, але й більш стійкі — не перевертаються під вагою книг.
25. Папка для зошитів (1 штука)
Папка для зошитів допоможе зберегти зошити рівними та непом'ятими в шкільному ранці. Незважаючи на те, що більшість сучасних ранців має спеціальне відділення для зошитів, ми все-таки рекомендуємо придбати папку. У цьому випадку, при підготовці до уроку школяру досить буде дістати папку з портфеля, та витягнути зошит вже на столі, а не ритися в пошуках потрібного зошита у темних надрах ранця. Краще вибирати папку із застібкою на липучці.
26. Пенал (1 штука)
Пенал обов'язково знадобиться першокласнику для зберігання ручок, олівців і гумок. Купити можна як «порожній» пенал, так і пенал «з наповненням» — в який виробник вже поклав потрібні дитині, на його думку, олівці та ручки.
Вчителі перших класів радять батькам купувати м'які пенали, які не будуть «стукати» при викладанні та якими не можна нанести травму сусідові по парті. Пенали без індивідуальних секцій для ручок та олівців мають меншу вагу, та в них швидше прибирати шкільне приладдя. Мінусом такого пенала є складність пошуку потрібного олівця. В пеналі з відділеннями для ручок все навпаки — довго прибирати, зате легко шукати.
Для Вашої зручності ми наводимо короткий список канцелярського приладдя для школяра, який можна роздрукувати ПРОСТО та взяти з собою до магазину!
Канцтовари для першокласника
Зошити в клітинку, 12 або 18 аркушів (5 штук)
Зошити в косу лінійку, 12 або 18 аркушів (5 штук)
Альбом для малювання / папка для акварелі (1 штука)
Кольоровий папір (2 пачки)
Кольоровий картон (2 пачки)
Ножиці (1 штука)
Клей (2 штуки)
Прості олівці (10 штук)
Кольорові олівці (2 набори)
Точилка (2 штуки)
Лінійка 20 — 25 см (2 штуки)
Пластилін (1 набір)
Дощечка для ліпки (1 штука)
Фарби акварельні (1 штука)
Фарби Гуаш (1 штука)
Пензлі (3 штуки)
Авторучки (10 штук)
Палички для лічби (1 набір)
Каса букв і цифр або віяла (1 штука)
Обкладинки для підручників і зошитів (по 20 штук)
Гумка для зтирання (2 штуки)
Підставка для олівців (1 штука)
Підставка для підручників (1 штука)
Папка для зошитів (1 штука)
Пенал (1 штука)

  Батькам п'ятикласників
У п'ятому класі багато що для дітей стає новим: вчителі, предмети, форма навчання, а інколи і однокласники.
Найбільш складним для п'ятикласника є перехід від одного звичного вчителя до взаємодії із декількома вчителями-предметниками. Ламаються стереотипи, самооцінка дитини: адже тепер його оцінює не один педагог, а декілька.
                  Важливі моменти переходу з початкової школи в середню:
*  Діти взнають свої слабкі і сильні сторони
*  Діти вчаться дивитися на себе очима різних людей
*  Діти вчаться гнучко перебудовувати свою поведінку залежно від ситуації і людини, з якою спілкуються.

             Труднощі переходу з початкової школи в середню:
*  Поступове зниження інтересу до учбової діяльності.
*  Складні фізіологічні зміни, супроводжуючі статеве дозрівання.
*  Небезпечні експерименти (куріння, сумнівні знайомства, «погані» компанії)

 Будь-які перехідні періоди життя і діяльності дітей висувають специфічні проблеми, що пов’язані зі зміною в організації навчальної діяльності у середніх класах. Умови, які змінилися, пред’являють більш високі вимоги до інтелектуального і особистісного розвитку, до ступеня сформованості у дітей певних учбових знань, дій, навичок. Процес звикання до шкільних вимог і порядків, нового для п’ятикласників оточення, нових умов життя розуміється як адаптація. Адже дитина в школі адаптується не тільки до своєї соціальної ролі, але перш за все до особливостей засвоєння знань у нових умовах.

1. Якщо Вас щось турбує в поведінці дитини, якомога швидше зустріньтеся і обговоріть це із класним керівником, шкільним психологом.
2. Якщо в родині відбулися події, що вплинули на психологічний стан дитини, повідомте про це класного керівника. Саме зміни в сімейному житті часто пояснюють раптові зміни в поведінці дітей.
3. Цікавтеся шкільними справами, обговорюйте складні ситуації, разом шукайте вихід із конфліктів.
4. Допоможіть дитині вивчити імена нових учителів, запропонуйте описати їх, виділити якісь особливі риси
5. Порадьте дитині в складних ситуаціях звертатися за порадою до класного керівника, шкільного психолога.
6. Не слід відразу ослабляти контроль за навчальною діяльністю, якщо в період навчання в початковій школі вона звикла до контролю з вашого боку. Привчайте дитину до самостійності поступово: вона має сама збирати портфель, телефонувати однокласникам і питати про уроки тощо.
7. Основними помічниками у складних ситуаціях є терпіння, увага, розуміння
8. Головне новоутворення підліткового вікового періоду – відкриття своєї індивідуальності, свого «Я». Підвищується інтерес до свого тіла, зовнішності.
9. Зростає дух незалежності, який впливає на стосунки підлітка в родині, школі.
10. У дітей настає криза, пов’язана з бажанням здобути самостійність, звільнитися від батьківської опіки, з’являється страх перед невідомим дорослим життям.
11. Бажання звільнитися від зовнішнього контролю поєднується зі зростанням самоконтролю й початком свідомого самовиховання.
12. Внутрішній світ дитини ще нестабільний, тому батькам не слід залишати своїх дітей без нагляду. Підліток дуже вразливий і легко піддається впливам як позитивним, так і негативним.
13. Розширюється коло спілкування, з’являються нові авторитети.
14. Недоліки й суперечності в поведінці близьких і старших сприймаються гостро й хворобливо.
15. У батьках підлітки хочуть бачити друзів і порадників, а не диктаторів.
 
 
Рекомендації батькам першокласників





 
Рекомендації щодо організації правильного режиму дня першокласника

1. Правильно обладнайте робоче місце дитини
Стілець повинен мати спинку, на якій в області попереку повинен бути спеціальний валик, що не дає м'язам перенапружуватися. Ступні дитини повинні упиратися в підлогу так, щоб кут між стегном і гомілкою був прямий. Глибина стільниці повинна бути 60-80 см, ширина - 120-160 см. Для підручників потрібно придбати спеціальну підставку, та поставити її на відстані витягнутої руки від очей. Якщо книга буде лежати збоку від маленького учня,часті нахили голови перевантажать шийний відділ і спровокують головні болі. Відстань між очима дитини і робочою поверхнею: повинно відповідати 30-35 см. З лівого боку обов'язково повинен стояти світильник - крім основного освітлення. Пам’ятайте , що світильники з люмінесцентним освітленням можна використовувати тільки з 12 років - вони дуже стомлюють очі, тому краще користуватися звичайними ламповими.
2. Правильне харчування обов’язкове
Хороший сніданок дуже необхідний. Приготуйте теплу їжу: кашу, омлет, запіканку, сирники. Корисні речовини надходять в кров, і та у свою чергу живить мозок, який буде активно працювати. Як перекус в школі давайте дитині з собою галетне печиво і яблуко.
3. Проводжайте дитину теплими словами з побажанням гарного дня
Не прощайтеся з дитиною фразами – дивись не балуйся», «веди себе добре», «щоб сьогодні не було поганих оцінок» , «якщо ти зробиш, то ...» і т.д , дитина не комп’ютер щоб її такими фразами програмувати. Побажайте краще удачі, та підбадьорте, якщо знаєте що сьогодні такий важкий день для вашої дитини.
4. Навчить своє чадо «тримати спину»
Для цього привчайте дитину щодня виконувати 10 простих вправ.
Нахили. Початкове положення - сидячи з витягнутими вперед ногами на підлозі. Потрібно спробувати нахилитися якнайнижче і обхопити руками пальці ніг. Піднятися в початкове положення і повторити 5 разів.
Махи ногами. Початкове положення - лежачи на правому боці, права рука під головою, ліва перед собою. Повільно піднімати рівну ліву ногу вгору й опускати 15 разів. Повторити вправу для правої ноги, перекинувшись на лівий бік.
Книга. Початкове положення - вис на шведській стінці. Сідницями і спиною потрібно щільно торкатися в стіні. Повільно підняти рівні ноги, не відриваючи сідниць, повторити 5 разів.
Йог. Початкове положення - поза йогів із зімкнутими ступнями ніг. Тримати спину прямо і сидіти 15-20 секунд, розслабитися і повторити 7 разів.
Сонечко. Поставте малюка впритул до рівної стіни, стежачи за тим, щоб він торкався стіни трьома точками - плечима, сідницями і п'ятами. Руки підняти вгору і повільно опускати в сторони по колу, не відриваючи від стіни. Повторити 5-7 разів.
Стільчик. Початкове положення те ж, руки вздовж тулуба, долонями до стіни. Повільно, не відриваючи тіла, ковзати по стіні, намагаючись сісти. Повторити 5-7 разів.
Замок. Початкове положення - стоячи. Відвести одну руку за голову, другу - за лопатки, спробувати зімкнути руки або як можна більше наблизити їх одне до одного. Повторити 5-7 разів.
Ванька – встанька . Початкове положення - лежачи на спині. Плавно, намагаючись тримати спину рівною, піднятися в положення сидячи. Опуститися, повторити 5-7 разів.
Човник. Початкове положення - лежачи на животі. Руки відвести назад, підняти голову і плечі і повільно відірвати від підлоги ноги. Затриматися в такому положенні 5 секунд, опуститися, повторити 5 разів.
Полумостік. Початкове положення - лежачи на спині, ноги зігнуті в колінах. Зробити вдих і повільно підняти таз, щоб утворювалася пряма лінія. Затриматися на пару секунд і на видиху опустити таз. Повторити 7 разів.
5.Слідкуйте за зором дитини
Включіть в раціон чорні ягоди, риб'ячий жир, печінка, морквяний сік з оливковою олією - вони багаті вітаміном А, який покращує зір, знімає втому з очей.
Під час виконання домашніх завдань, стежте, щоб кожні 20 хвилин у дитини була перерва. У цей час краще робити очну гімнастику: нехай малюк постане біля вікна, зосередиться на намальованою на ньому точці і рахує до 10.
Комп'ютерні ігри сильно напружують зір.
6. Слідкуйте за вчасним виконанням домашнього завдання
Оптимальний час для домашнього завдання - 15-16 годин. Починати з самого важкого, поки увага на висоті. І не намагайтеся зробити все уроки відразу, не перевантажуйте дитину. Тривалість безперервного читання не повинна перевищувати 8 хвилин, а оптимальна тривалість безперервного письма - 2 хвилини. Крім цього, через кожні півгодини занять потрібно робити 5-хвилинну гімнастику для рук. Згадайте старий віршик: «Мы читали, мы писали, наши пальчики устали» і стискайте пальці разом з дитиною.
7. Слідкуйте за режимом сну
Сон першокласника становить 11-12 годин на добу, при цьому шестирічкам необхідний 1-2-годинний денний сон. Не забувайте провітрювати кімнату перед сном
8. Частіше хваліть
Спілкуйтеся зі своїм першокласником, уважно слухайте його розповіді про школу, обговорюйте всі події, що відбуваються в його житті. Частіше хваліть малюка, він потребує вашої підтримки. Заохочуйте кожне маленьке і велике досягнення: справа в тому, що особливо у віці 6-7 років діти орієнтовані на реакцію дорослих.
9. Не перевантажуйте портфель
Перевантаження багаті поганою поставою, сколіозом. Тому стежте, щоб шкільний портфель вашої дитини не був перевантажений.
10. Поцікавтеся до якої групи здоров’я відноситься ваша дитина
1 вересня треба прийти до школи з довідкою, в якій вказана група здоров'я дитини. Справа в тому, що шкільні заняття фізкультурою - це величезне навантаження на організм, що росте, і ви повинні бути впевнені, що вашому малюкові вона під силу. Залежно від стану здоров'я з самого народження всі діти діляться на групи, і для кожної з них повинні бути розроблені свої фізичні навантаження. Зрівнювати всіх дітей у класі не можна: те, з чим легко справляється дитина з I групою здоров'я, зовсім не під силу дитині III-V групи.
Група I - діти здорові, з нормальним психічним розвитком і що хворіють не частіше 3-4 разів на рік. Діти цієї групи не мають вад розвитку або інших порушень внутрішніх органів.
Група II - діти здорові, але які можуть мати невеликі проблеми зі здоров'ям, наприклад, дитина може страждати алергічним захворюванням або мати зайву вагу. Також - діти з хронічними захворюваннями в стадії стійкої клініко-лабораторної ремісії (не менше 3-5 років) або частими ГРЗ.
Група III - діти з хронічними захворюваннями або вродженими вадами розвитку з періодами загострення.
Група IV - діти, які мають значні відхилення у стані здоров'я зі зниженими функціональними можливостями.
Група V - це найважча група здоров'я
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архів записів
Друзі сайту