Тематика засідань методичного об’єднання
класних керівників
Засідання № 1
Тема. Організаційно-творча діяльність класних керівників,визначення основних напрямків методичної та виховної роботи.
І. Вступ (аналіз ї роботи МО класних керівників за минулий2012-2013 навчальний рік та завдання на новий навчальний рік)
Керівник ШМО к/к
1. Нормативно-правове забезпечення виховного процесу.
Керівник ШМО к/к
2. Обговорення плану роботи МО на новий навчальний рік
Класні керівники
3. Соціально-педагогічні умови формування активної громадянської позиції учнівської молоді.
Васильєва О.С.
ІII. Практична частина: «коло думок»
Тема. Основні аспекти виховної роботи у 2013-2014 н.р.
Мета: визначити напрямки виховної роботи та шляхи їх реалізації
Питання для обговорення:
Планування роботи класних керівників в учнівських колективах (затвердження структури виховних планів, вибір форм та видів діяльності)
Методичні поради щодо проведення виховних заходів, годин спілкування
Робота з батьками: теми і форми зустрічей у різних класах.
Розвиток творчих та інтелектуальних здібностей учнів, залучення дітей до діяльності гуртків
Засідання № 2
18 листопада 2013 р.
Тема: Формування у школярів високої громадянської активності та національної свідомості
І. Інформаційно-теоретична частина.
1 .Вивчення нормативно-правової бази:
Національна програма виховання дітей та учнівської молоді в Україні;
Закони України "Про освіту", "Про загальну середню освіту", "Про дошкільну освіту";"Про позашкільну освіту", "Про професійно-технічну освіту";
Концепція виховання дітей та молоді в національній системі освіти;
Державна національна програма «Освіта» (Україна ХХІ століття);
Концепція громадянського виховання особистості в умовах розвитку української державності.
Керівник ШМО к/к
2. Громадянське виховання підлітків як соціально-педагогічна проблема
Гальчанська Л.І.
3. Форми та методи формування національної свідомості та самосвідомості Садовська Н.С.
4. Можливості формування громадянської активності засобами ІКТ
Шевченко О.І
II. Практична частина: «круглий стіл»
Тема: Становлення і розвиток системи громадянського виховання
Мета: обмін досвідом між класними керівниками з питання громадянського виховання.
Питання для обговорення:
• виховання у школярів національних і загальнолюдських цінностей;
• системна робота з громадянського виховання;
• виховання в контексті життєтворчості особистості;
• шляхи формування національної свідомості.
Створення пам’ятки « Основні напрямки та зміст громадянського виховання»
Список рекомендованої літератури:
Кацинська Л.Л. Виховний процес у сучасній школі. Рівне, 2007р.
Дичківська І.М. Інноваційні педагогічні технології: Навч.посібник. – К.: Академвидав, 2004р.
Виховання громадянина: психологічно-педагогічний і народознавчий аспекти/ Ігнатенко П. та ін.. – К., 2007.
Мартинюк І.В. Громадянське виховання: Теорія і методологія. – К., 2005.
Сорока Г.І. Актуальні проблеми виховання. – Х., 2000
Дем’янюк Т., Умурзакова Т., Манюк Л., Яремчик І. Інноваційні технології громадянського виховання учнівської молоді: навчально-методичний посібник. – Київ-Рівне, 2005. – 234с.
Засідання № З
10 лютого 2014р
Тема. Розвиток особистості, здатної до самовдосконалення та самореалізації
І. Інформаційно-теоретична частина.
1. Опрацювання нормативно-правової бази:
Концепція виховання дітей та молоді у національній системі освіти ;
Національна програма виховання дітей та учнівської молоді в Україні;
Положення про класного керівника навчального закладу системи загальної середньої освіти (від 06.09.2000 р.);
Закон України «Про виховання дітей та учнівської молоді в Україні»
Керівник ШМО к/к
Роль класного керівника в створенні умов для самореалізації учнів
Кабаченко Т.В.
Диференціація та індивідуалізація виховання – необхідна умова розкриття творчої індивідуальності особистості
Остапенко О.О.
II. Практична частина
- Відвідування та обговорення виховних заходів класних керівників (фестиваль «Виховання та розвиток інтелектуальних здібностей учнів»)
- Розробка методичного бюлетеня «Розвиток творчої особистості»
Засідання № 4 14 квітня 2014 р.
Тема. Соціальна компетентність – основа активної громадянської
позиції учнів
І. Інформаційно-теоретична частина.
1. Опрацювання нормативно-правової бази:
- Національна програма виховання дітей та учнівської молоді в Україні
- Закон України «Про виховання дітей та учнівської молоді в Україні»
- Державна національна програма «Освіта» (Україна ХХІ століття)
- Національна доктрина розвитку освіти України
Керівник ШМО к/к
- Соціальна компетентність: поняття, зміст, шляхи формування
Лось О.В.
- Самоврядування як умова самореалізації учнів
Волошина К.В.
- Прогнозування розвитку учнівського колективу і вдосконалення різних форм самоврядування в педагогічному й учнівському колективах.
Васильєва О.С.
II. Практична частина: « дискусія»
Тема: Роль учнівського самоврядування в розвитку активної громадянської позиції
Мета: пошук результативних форм та методів роботи в учнівських колективах з метою вдосконалення учнівського самоврядування
1. Питання для обговорення:
Педагогічна взаємодія класного керівника та учнівського колективу в розвитку самоврядування
Закономірності формування колективу
Шляхи сприяння розвиткові учнівського самоврядування
2. Розробка методичних рекомендацій «Структура, діяльність та практичні поради для роботи з учнівським самоврядуванням»